Bu Blogda Ara

18 Nisan 2009 Cumartesi

Kolay mantı yapımı

Yufkalı kolay mantı
Funda Arar mantısı da diyebiliriz. Derya Baykalın Deryalıgünler proğramında yapmıştı.bende ondan gördüm ve hemen yapmak istedim.çok beğenilceğini bildiğimden sizin için yapımını resimledim.
benim yaptığım kalabalık aileler için yani 8-10 kişilik oldu hani

Malzemeler
5 adet yufka Az kişiyseniz 3 yufka
yarım kilo kıyma
2 ortaboy soğan
yarım demet maydonoz
tuz karabiber
YAPILIŞI
yufkaları keserek ortadan ikiye ayır
soğanı ve maydonozou ince doğra kıymaya diğer malzemelerle ekle ve karıştır
resimdeki gibi yufkaya diz ve sıkıca sar .ortadan kesip resimdeki gibi,yada proğramda yapıldığı gibi mutfak makası yada tavuk makası ile kesin,tepsiye resimdeki gibi dizip sıcak fırırnda 30 dak gibi pişirin.kıtır kıtır oluyor,tabagınıza alıp üzerine yogurt veya şalçalı sos,tereyağlı kırmızı biberle .hangisini severseniz onunla süsleyin.biz çok sevdik.hatta çocuklar anne hep bundan yap dediler.ben klasik ev mantısını yeğlerim ama bu o kadar kolayki çocuklar bile yapabilir

2 yorum:

nurayla dedi ki...

günaydınnnnnnn.nasılsın?mantıyı tuttum denicem....kaçıyorum görüşürüz.

nihan dedi ki...

merhabala.ellerine sağlık.güzel bir tarifmiş.
sevgiler