Bu Blogda Ara

25 Eylül 2008 Perşembe

TAHİN PEKMEZLİ KEK





















http://hobievigardenya70.blogspot.com/ un nazik daveti doğrultusunda, iftar etkinliği için yaptıgım kek

iftar bereketi etkinliği 4.hafta


Tarifin yarısı bana ait.böylebir tarif varmı bilmiyorum ama eşim evdeki tahini pekmezle karıştırıp kıvamı koyu geldiği için yemeyince bu kek çıktı ortaya
MALZEME
3 yumurta
1su bardağı tozşeker
1 su bardagı sulu yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı ılık su
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
4 kaşık tahin pekmez karışımı
YAPILIŞI. yumurtayla şeker çırpılır,diğer sıvı malzemer ve tahinpekmez karışımıda eklenerek sıvı karışım birkez daha çırpılır ev son unla hamurkabartma tozu beraber elenerek kek hamuru yapılır
Yağlanmış ortası delik kek kalıbında, önceden ısıtılmış fırına 175 C de 30 dak . pişirilir
içinin pişmesinin garanti olması için 140 C de 10 dak daha fırında tutup afiyetle yiyebilirsiniz

Not:::Şekerini az bulan üzerine pudra şekeri ekebilir ama ben az şekerli sevdiğim için bana çok bile geldi

1 yorum:

nazardeğmesin07 dedi ki...

Ey her duada bulunana icabet eden ululuk tahtının Sultanı!
İçinde bulunduğumuz kadir gecesi hürmetine
bizleri affeyle ya Rabbi.AMİN diyor hayırlı geceler diliyorum