Bu Blogda Ara

9 Mart 2009 Pazartesi

Evde ekmek makinasında ekmek yapmak

Evde yaptığınız ekmeği hemen tüketemiyorsanız 3-4 gün sonra küfleniyor.çünkü içinde katkı maddesi yok.bizim evdede benden başka seven ve yiyen yok.onlar beyaz ekmek seviyor,bunun daha doğal olduğuna ikna edemedim.bende soğuyunca dilimliyorum. önce resimdeki kağıtlara sarıp daha sonra naylon poşete koyarak buzdolabında saklıyor ve bir haftada tüketiyorum

kepekli ekmek yapıyorum genelde 2 bardak una bir bardak kepekli un koyarak yukarıdaki ekmeği yapıyorum ama benimde hep kabaran ekmeğim sonra iniyor

İnternetteki araştırmam sonunda ortasının çukurlaşmasının nedeninin mayanın fazla gelmesinden olduğunu öğrendim ve bende suyu biraz ılıtıp mayayı yarım ölçek azalttım.yani 1,5 küçük ölçek koyup somun boyutunu 700 yerine 900 de pişiriyorum ve bir yıldır istediğim sonucu nihayet elde ettim.bunuda sizinle paylaşmak istedim faydası olur diye


3 yorum:

Mualla Erdin-Suppruss Takı dedi ki...

Dolaptan çıkarınca ısıtıyormusun? 1 Haftada çok bayatlamıyormu? Zehracım sevgiler!!

Unknown dedi ki...

ohhh afiyet olsun,evinde yaptın gönül rahatlığı ile ye kardeşim...

Lúcia dedi ki...

Hi dear friend

These breads look so delicious! Very nice photos.
I have posted some new photos on my two blogs. Come to see them.
Have a good week.
Bye,

Lúcia
www.fazemosdeconta.com
www.luciamrusso.com